12 روش عالی برای لینک سازی طبیعی

یکی از نکته های مهمی که بایستی در چک لیست لینک سازی داخلی آن را به کار ببریم، مقید نبودن به زمان در ساخت بک لینک است. اما این به چه معناست؟
این به این معنی است که ما نباید سر یک زمان یا یک تایم مشخصی برای وبسایت خود لینک بسازیم. مثلا فقط روزهای جمعه را به لینک سازی اختصاص بدیم یا سر یک ساعت مشخص برای وبسایت خود لینک بسازیم. در سئو واقع‌گرایی یکی از اصلی‌ترین شروط است و با انجام سئو سایت می‌توان طبق یک برنامه‌ریزی منطقی پیش رفت و نتیجه گرفت. این راهِ واقع‌بینانه به شما کمک می‌کند که بتوانید منطقی‌تر به مسائل نگاه کرده و میزان ترافیک، نرخ کلیک، نرخ تبدیل و مدت زمان ماندگاری کاربران در وب سایت خود را افزایش دهید. خدمات سئو یکی از بهترین و به‌صرفه‌ترین روش‌های تعامل با کاربران به حساب می‌آید؛ اما در صورتی که صبر داشته باشید و وب سایت خود را به دست یک تیم متخصص و حرفه‌ای سئوکار بسپارید.

لینک سازی شامل روش ها و تکنیک های بسیاری است که به صورت کوتاه و مختصر به برخی از آن ها اشاره می کنیم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. شما می توانید برای سایت خود به راحتی و در کمتر از 2 دقیقه بک لینک درست کنید.

هر URL یک بار برای شما امتیاز می آورد و فراموش نکنید که تعداد بالای Referring Domain  برای شما امتیاز می‌آورد، نه تعداد لینک‌ها. یک استراتژی لینک سازی خارجی اصولی، به شما می گوید که به دنبال سایت های متنوع با امتیاز خوب در حوزه تخصصی خودتان باشید. اگر کمی تخصصی‌تر بخواهیم این مورد را توضیح دهیم، سئو خارجی به مجموعه‌ی از تکنیک‌ها و استراتژی‌ها گفته می‌شود که هدف از انجام آن، ارتقای رتبه و اعتبار سایت در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) است. Off-Page SEO علاوه بر لینک سازی خارجی، شامل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (سوشال سیگنال‌ها) و برندسازی (منشن) نیز می‌شود. این پنج روش از مهمترین خدمات سئو سایت حرفه ای هستند که انجام آن نیاز به طی کردن آموزش و کسب تجربه نیاز دارند و ما به طور خلاصه جهت آشنایی برای شما آن ها را بیان کردیم.

مثلا عبارت”کلمه کلیدی” یک مفهوم متفاوت نسبت به متن مقاله گفته شده دارد، پس با آن به صفحه گفته شده لینک نمیدهیم. منظور از سئو تکنیکال در واقع اموری بوده که در رابطه با استانداردسازی صفحات مختلف وب سایت برای موتور جست‌وجو انجام می‌شود. اگر بخواهیم نگاهی فنی به کارایی سئو تکنیکال داشته باشیم باید بگوئیم که منظور از سئو تکنیکال اموری بوده که خزش را برای ربات‌های گوگل آسان‌تر کرده و وب سایت شما را برای خزنده‌های موتورهای جست‌وجو محبوب خواهد کرد. سئو تکنیکال سبب بهبود وضعیت ایندکس، خزنده و داشتن سایتی بهتر و کارآمدتر خواهد شد. ایجاد و ارائه محتوای ارزشمند، مفید و جذاب برای جذب و نگه‌داشت مخاطبان شما و جلب توجه موتورهای جستجو.

لینک سازی خارجی یا بک لینک

انتخاب و بهینه‌سازی کلمات کلیدی مرتبط با محتوا و صنعت موردنظر برای افزایش قابلیت دسترسی و جذب ترافیک هدفمند. حالا که با تکنینک های سئو خارجی در سایت آشنا شدید میتوانید کار لینک سازی برای سایت یا فروشگاه خود را آغاز کنید و به رشد هرچه بیشتر کسب و کار خود بپردازید. سایت های مختلفی وجود دارد که مرتبط با کسب و کار شما است و شما می توانید به صورت رایگان در آن ها به معرفی محصولات، خدمات، مقالات و… کسب و کارتان بپردازید و به عنوان مهمان پست هایی را به اشتراک بگذارید. دریافت بک لینک از وبسایت های مختلف و دامین های متعدد با کیفیت در نظر الگوریتم های گوگل ایده آل است. وبسایت های مختلف می توانند به بهبود تنوع پروفایل بک لینک شما و جلوگیری از ایجاد موارد تکراری کمک کنند. عیب یابی سئو خارجی به مجموعه فرآیندهایی اطلاق می‌شود که برای پیدا کردن و رفع مشکلات سئو خارجی سایت، انجام می‌شود.

در چند ماه اول راه اندازی سایت صرفا به تولید محتوای باکیفیت در حوزه کسب و خود بپردازید و انجام درست این کار باعث می شود گوگل یک درک صحیحی از موضوع سایت پیدا کند و سایت شما به درستی دسته بندی شود. Back Link  گذاری به معنای گذاشتن لینک یک وب سایت در یک سایت دیگر می باشد . زمانی که گوگل اعلام کرد بک لینک بر سئو وب سایت ها تاثیر گذار است بسیاری از سایت ها به این وسیله توانستند به صفحه اول منتقل شوند اما بعد از چندی دوباره به جایگاه قبلی منتقل شدند و برخی از آنها نیز از موتور های جست و جو اخراج شدند . برخی از افراد با توجه به اهمیت بک لینگ گذاری و تاثیر آن ، شروع به بک لینک گذاری گسترده کردند به طوری که وب سایت آنها در روز ، متوسط 100 لینک دریافت می کرد و ترافیک زیادی به سمت سایت آنها هدایت می شد در نتیجه وب سایت به صفحه اول می رسید .

پس با بررسی ثانیه به ثانیه رقبای خود همیشه یک قدم جلوتر از آن ها گام بردارید. مسیر سئو یک مسیر طولانی و پر از مشکلات و سختی است پس مستمر و با پشتکار بالا به سئو داخلی و سئو خارجی وبسایت خودتان توجه کنید و با ترکیب این دو استراتژی به فروش بالای محصولات خود دست پیدا کنید. به عنوان مثال اگر شخصی یک مقاله را پسندید و لینک آن را در بلاگ یا در وب سایت شخصیش به عنوان مرجع قرار دهد، مثل این است که به موتورهای جستجو گفته که این صفحه، از مطالب ارزشمندی برخوردار است. سالیان زیادی است که وب مستران تلاش کردند برای سایتشان لینک‌هایی ایجاد کنند که رتبه بیشتری بگیرد و راه های جدیدی کشف کنند که تعداد لینک‌های دریافتیشان را افزایش دهند.

سئو خارجی یا Off Page SEO به کلیه تکنیک هایی گفته میشود که شما در خارج از سایت خود انجام می دهید تا باعث افزایش قدرت صفحه شما و به دست آوردن جایگاه بهتر در سرچ گوگل می شود. در زیر روش های معمول در سئو خارجی یک سایت یا فروشگاه را برای شما بیان می کنیم. می توانید فروم های آنلاینی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را پیدا کنید و در آن ها فعالیت کنید.

ما در سئو ایران برای شما عزیزان لیست کاملی از بک لینک‌های با کیفیت را قرار داده‌ایم و این لیست به صورت روزانه در حال بروزرسانی است. سئو خارجی به عنوان یکی از راه‌های مهم در بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو، اهمیت زیادی دارد. با توجه به اینکه اکثر کسب و کارها در دنیای امروز به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کنند، سئو خارجی به عنوان راهی برای جذب مخاطبان جدید و افزایش ترافیک وب‌سایت در کشورهای دیگر، بسیار مهم است. ساخت بک لینک ارزشمند برای الگوریتم‌های موتور جستجو نشانه اهمیت و اعتبار وب سایت است، اما لینک سازی خارجی دیگر مثل گذشته نیست و نمی‌توان بدون داشتن دانش و تجربه کافی از ایجاد بک لینک با رپورتاژ آگهی و غیره نتیجه گرفت. با ایجاد بک‌لینک‌ها از وبسایت‌های با اعتبار و محتوای مرتبط، میزان اعتماد موتورهای جستجو به سایت ما افزایش می‌یابد. همچنین، سئو خارجی باعث افزایش ترافیک آگاهانه و کیفیتی به سایت می‌شود که این مسئله می‌تواند رتبه وبسایت در نتایج جستجو را بهبود دهد.

یک بار سئوی داخلی برای همیشه ، بررسی ساختار صفحات سایت شما ، سئوی تکنیکال ، سرعت لود ، تمرکز صحیح بر روی کلمات کلیدی و هدف گذاری با دقت . سئو داخلی گام اول در سئو است که اگر به طور صحیح انجام نشود بالا آمدن سایت در گوگل غیر ممکن است . بهینه سازی سرعت لود ، سئو تکنیکال و تمامی این موارد در سئوی داخلی موثر هستند اما برای گرفتن بهترین نتیجه بررسی یک متخصص و داشتن همه موارد با هم میتواند شما را با سرعت از رقبا جلوتر ببرد .

با استفاده از گوگل ادوردز، تبلیغات شما در بالای صفحه نتایج جستجو قرار می‌ گیرند، که به شما کمک می‌ کند تا به نتیجه رسیدن فرایند سئو بتوانید در کنار سایر رقبا به جذب مشتری بپردازید. سوشال سیگنال در بازاریابی به مجموعه از علائم و نشانه ‌هایی اطلاق می ‌شود که توسط کاربران در شبکه ‌های اجتماعی و وب سایت‌ ها ایجاد می ‌شود و بر روی تصمیمات خرید آن ‌ها تأثیر می‌ گذارد. این به شما کمک می ‌کند تا اعتماد کاربران را به برند خود جلب کنید و در نتیجه، برندسازی خود را تقویت کنید.

همچنین این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا متوجه شوید رقیبان شما دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهند. در لینک سازی خارجی هم دقیقا همین اصل وجود دارد زمانی که شما از سایت های خیلی خوب و خفن لینک دریافت کنید، می توانید نظر حضرت گوگل را به سمت خود جلب نموده و او را مجاب کنید که برای شما ارزش بیشتری قائل گردد. برای مثال اگر شما در حوزه طراحی سایت فعالیت داشته باشید و ما از سایت seoedu به شما یک لینک با کلمه کلیدی مورد نظر شما بدهیم، شما یک عدد بک لینک از وبسایت ما دریافت کرده اید. بیش از 3 ماه از تاسیس سایتتون گذشته و تولید محتوای کافی داشتین و تمامی موارد سئو داخلی انجام شده ولی هنوز رقبا از شما جلو میزنند ؟ با لینک سازی رقابتی رشد سایتتان را شتاب دهید . Video Marketing یا بازاریابی ویدئویی برای سئو سایت اهمیت بالایی دارد.

البته سایت هایی وجود دارند که حالت دایره المعارف دارند و موضوعات مختلفی را پوشش می دهند. اگر قصد دارید این گونه سایت ها را انتخاب کنید، بهتر است از بالا بودن امتیاز این سایت ها مطمئن باشید. سایت برترین ها از این دست سایت های جامع است که در هر دسته، مطلبی برای گفتن دارد و می تواند موجب بالا رفتن بازدید شما بشود. انجمن ها و فروم های سایت های پرطرفدار که کاربران زیادی دارد، لینک های قوی و خوبی محسوب می شوند. نام بردن از سایت شما در این انجمن ها و اتاق های گفتگو، بسیار مفید است و از نظر برخی کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، بهترین تبلیغ محسوب می شود. حضور فعال در انجمن‌ها و پاسخگویی به سوالات، موجب جلب مشتری و هدایت کاربران به سایت شما می شود.

به ابزاری فکر کنید که برای مخاطبین مفید باشد؛ ترجیحا ابزاری را انتخاب کنید که در حال حاضر وجود نداشته باشد. سپس می توانید از یک توسعه دهنده بخواهید تا این ابزار را برای وب سایت شما بسازد. در این سایت کاربران دانش و اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند و برای پرسش های خود پاسخ های مناسبی را پیدا می کنند. اگر محتوای شما به گونه ای نباشد که مخاطب را درگیر کند، تاثیری نخواهد داشت. سعی کنید مقالات سایت خود را به صورت مختصر و به صورت ویدیو، عکس یا متن منتشر کرده و لینک کامل مقاله را برای ارجاع به سایت خود قرار دهید.

هزینه سئو سایت می‌تواند بر حسب زمینه فعالیت کسب و کار و میزان سختی کلمات کلیدی متغیر باشد. اما در مجموع هزینه سئو در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغات به مراتب به صرفه‌تر است. Anchor Text در واقع متنی است که قابل کلیک بوده و به صفحه مورد نظر از سایت ما ارجاع داده می شود.

چنین اشتباهاتی معمولاً به علت عدم آشنایی با استراتژی لینک‌سازی خارجی رخ می‌دهد. لینک سازی خارجی، بخشی از سئو خارجی است که شامل فرآیندهای خرید یا ثبت دستی لینک در سایت‌های مختلف می‌شود. لینک خارجی که با نام بک لینک (Backlink) نیز شناخته می‌شود، به لینکی گفته می‌شود که از یک سایت به یک سایت دیگر داده شود. برای مثال، تصور کنید در صفحه معرفی یکی از مدرسین دانشجویار، لینک سایت شخصی او قرار گرفته باشد. به این صورت، یک بک لینک برای سایت او ایجاد شده و می‌تواند باعث افزایش اعتبار سایت وی شود. به همین منظور ما نیاز به فعالیت هایی خارج از وبسایت خودمان داریم تا بتوانیم اعتبار و مقبولیت وبسایت خود را برای ربات ها و خزنده های موتور های جستجو و بخصوص گوگل تا حد زیادی افزایش دهیم.

معمولا کارشناسان سئو به صورت پروژه‌ای و قراردادی، با کارفرمایان خود همکاری می‌کنند. به این صورت که بعد از عقد یک قرارداد رسمی که جزئیات پروژه به صورت دقیق در آن ذکر شده، کار خود را آغاز می‌کنند. این افراد معمولا با چند کارفرما به صورت همزمان کار می‌کنند و درآمد قابل توجهی نیز از این طریق بدست می‌آورند. پس به طور کلی باید با انکرتکست‌های مختلفی برای صفحات سایت لینک سازی انجام داد.

لینک سازی خارجی اگر به درستی انجام شود، می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند اما باید توجه داشت که لینک سازی خارجی باید به صورت طبیعی و با کیفیت انجام شود و نباید از روش‌های نامناسبی مانند خرید لینک استفاده شود. لینک سازی خارجی جنبه مهمی از سئو محسوب می‌شود و به همین دلیل اصول لینک سازی مختلفی وجود دارد که باید هنگام افدام برای دریافت لینک به آن‌ها توجه داشته باشید. لینک‌هایی که ساخته شده‌اند باید طبیعی به نظر برسند، طوری که فقط با هدف ارائه تجربه کاربری بهتر تدوین شده باشند، نه برای جذب کاربر به هر قیمتی. خرید بک لینک بهبود قابل توجهی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) شما خواهد داشت. بک لینک‌ها ارتباطاتی هستند که از سایت‌های دیگر به سایت شما ارجاع می‌دهند. این ارجاعات می‌توانند توانایی شما در رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو را بهبود بخشند.

لینک ‌های کیفی و معتبر باعث افزایش رتبه سئو شما در موتورهای جستجو می‌شود. لینک سازی خارجی و اصولی برای وبسایت علاوه به افزایش قدرت دامنه و بهبود سئوی سایت، در افزایش بازدید سایت نیز بسیار موثر واقع میشود. بنابراین لینک سازی به صورت اصولی و درست نه تنها برای وبسایت شما ضرر ندارد، بلکه لازم نیز است. هرچه اعتبار صفحه لینک دهنده بیشتر باشد، لینک های داخلی آن ارزش بیشتری به صفحه مقصد منتقل میکنند. به طور مثال لینک داخلی که در یک مقاله با 3 هزار کلمه و بازدید بالای مخاطبان ایجاد شود، ارزش بیشتری دارد .

اما من به شما اطمینان می دهم که اگر لینک سازی انجام ندهید نمی توانید وارد رقابت جدی در سئو شوید. محتوای Ego bait بر اساس ضرب المثل “I scratch your back, you scratch mine” شکل گرفته است (به این معنی که من هوای تو را دارم؛ تو هم هوای من را داشته باش). در این نوع محتوا باید به معرفی یک یا چند متخصص برجسته کسب و کار اینترنتی بپردازید و او را تمجدید و تشویق کنید. سپس به احتمال زیاد حداقل یکی از این متخصصین برای تشکر، به شما لینک خواهد داد.

چه در داخل کشور و چه در سایر کشورهای جهان، تقاضای بالایی برای استخدام کارشناسان سئو وجود دارد. متخصصان سئو که دارای سال‌ها تجربه در زمینه سئو هستند، هزینه‌های بالاتری برای سئو سایت‌ها دریافت می‌کنند. قبل از آغاز یادگیری دوره آموزش سئو خارجی، باید آشنایی نسبی با SEO داشته باشید و این مهارت را در سطح مقدماتی فراگرفته باشید. دقت داشته باشید که با داشتن یک محتوای بی کیفیت و تنها لینک سازی امکان موفقیت با وجود الگوریتم های جدید گوگل بسیار کم است. پس باید تمامی عوامل را با یکدیگر رعایت کرده تا بتوان یک صفحه را به رتبه های بالای گوگل رساند.

دوره آموزش سئو

در عمل شامل بررسی عواملی مانند لینک‌های ورودی و چگونگی لینک سازی ها می شود. بسیاری از حوزه‌ها، دارای فروم‌ها و انجمن‌های آنلاینی هستند که به صورت تخصصی روی یک حوزه تمرکز می‌کنند. این کار به افزایش آگاهی از برند شما کمک می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم تا حتما لینک وب‌سایت خود را در پروفایل خود قرار دهید تا افراد را جذب کنید.

  • گوگل ادوردز به شما این امکان را می ‌دهد تا نسخه ‌های مختلف تبلیغات خود را آزمایش کنید و عملکرد آن ها را با هم مقایسه کنید.
  • شما می توانید محتوای ویدئویی خود را در YouTube به اشتراک گذاشته و افراد را برای بازدید از وب سایت خود ترغیب کنید.
  • باید بگویم که دقیقا ما هدفمان همین است که با کمترین هزینه (منظورم از هزینه اینجا زمانی است که صرف ساخت لینک بلیدینگ می کنید است) بتوانید لینک بلیدینگ خیلی قوی برای سایت خود داشته باشید.
  • بسیاری از حوزه‌ها، دارای فروم‌ها و انجمن‌های آنلاینی هستند که به صورت تخصصی روی یک حوزه تمرکز می‌کنند.
  • گوگل و سایر موتورهای جستجو بر اساس تعداد و کیفیت بک لینک ‌ها، رتبه وب سایت را تعیین می‌ کنند.

این کار را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی مانند وبلاگ نویسی مهمان، رپورتاژ آگهی و لینک سازی منابع انجام داد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه لینک‌های خارجی ارزش یکسانی ندارند. موتورهای جستجو برای لینک‌های وب‌سایت‌های باکیفیت و مرتبط بیشتر از لینک‌های وب‌سایت‌های بی‌کیفیت و نامربوط ارزش قائل هستند. گذاشتن لینک خارجی همیشه زمان زیادی را لازم دارد گاهی مدیر سایت از این کار خسته می شود اما باید بدانید اهمیت لینک های خارجی ارزش صرف وقت زیاد را دارد . لینک های خارجی به طور قابل توجهی می توانند ترافیک سایت و رتبه سایت را بهبود ببخشند .

با گذشت زمان، سئو ویدئو در بین سئوکاران محبوب تر شده و محتوای ویدئویی برای کاربران قابل قبول تر. با این حال همه افراد زمان و بودجه لازم برای تولید ویدئوهای مخصوص خودشان را ندارند. تولید محتوای همیشه سبز برگ برنده شما برای جذب لینک از سمت سایت های معتبر است.

سفارش بک لینک رپورتاژ PBN سفارش رپورتاژ PDN سایت خبری حرفه ای

به دنبال سایت هایی با page authority بالا در زمینه موضوعات تخصصی سایت خود بروید. قسمت های دیگری هم به جز مقاله، صفحه اصلی و برگه های سایت برای دادن لینک داخلی وجود دارد. این 3 بخش در تمامی صفحات سایت به صورت ثابت وجود دارند و لینک هایی که در آن ها قرار میگیرد را با نام لینک “ساید واید” میشناسیم. داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد. می‌تواند صرف جویی قابل توجه ای در زمان و هزینه شما داشته باشد.شما با استفاده از خدمات مشاوره سئو  تاپ وردپرس می‌توانید، یک راهنمای جامع درمورد  اینکه چطور به صورت اصولی تحقیق کلمه کلیدی را  انجام دهید دریافت خواهید کرد. بهبود فنی و ساختاری وبسایت شما برای بهبود جایگاه آن در موتورهای جستجو.

اینکه کدام شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما بهتر است، بستگی به کسب و کار شما دارد و با توجه به موارد مختلفی می توانید از مناسب ترین آن ها استفاده کنید و باید در این مورد تحقیق کنید. تعداد بک لینک ها باید با حجم و کیفیت محتوای سایت شما مطابقت داشته باشد. لینک ها باید به محتوای شما اشاره داشته باشند پس بایستی از صفحه ای با محتوای مرتبط و همچنین با تعداد کلمات بالا دریافت شود تا اعتبار بهتری به وبسایت شما و صفحه مورد نظر شما دهد. ابتدا رپورتاژ آگهی مناسب محتوای صفحه مورد نظر خود جهت بهبو سئو خارجی آن بنویسید و درون آن لینک های خود را قرار دهید تا ارتباط بین رپورتاژ آگهی و صفحه وبسایت شما به خوبی برقرار شود. این امکان را به تمامی کاربران و کسب و کار ها داده اند که به صورت کاملا رایگان محتوای خود را به مخاطبان خود نمایش داده و حتی درون وبسایت خود قرار دهند. شما می توانید با تولید محتوای ویدیویی هدفمند و مستمر و قرار دادن آن درون وبسایتتان، حجم بیشتری از محتوا را چاشنی جذابیت بصری به کاربران خود ارائه دهید و از نتایج آن لذت ببرید.

در زمانی که با استفاده از یک عکس می خواهید لینک سازی کنید دقت داشته باشید که تگ alt عکس را حتما مرتبط با محتوای مورد نظر قرار دهید. برای تحلیل رقبا می توانید به تحلیل صفحه به صفحه سایت خود با رقبای جدی کسب و کار خود (که در صفحه نتایج با شما رقیب هستند) بپردازید. از مهمترین آنها می سفارش بک لینک توان به ahrefs و ابزار Moz اشاره کرد که می توانید با استفاده از آنها عملکرد رقبایتان را ارزیابی کنید و به تحلیل لینک های خارجی آنها بپردازید و در برنامه لینک سازی خود از آن ها استفاده کنید. تبادل لینک یک روش سئوی خارجی است که در آن وب سایت ها توافق می کنند که به یکدیگر لینک دهند.

به عبارتی سئو خارجی سایت شامل تکنیک هایی است که بیرون از سایت به منظور بهینه سازی آن انجام می شود. با انتخاب انکرتکست مناسب، صفحات فرود و شبکه‌سازی با وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر و بررسی بک لینک سایت می‌توانید لینک‌های خارجی بهتری ایجاد کنید. لینک های کامنتی یا Comment Backlink به بک لینک‌هایی اشاره دارد که در قسمت کامنت‌ها یا بخش نظرات سایت‌ها قرار می‌گیرند. این نوع لینک‌ها در بخش کامنت یا نظرات مربوط به مطالب وب سایت‌ها قرار می‌گیرند و هدفشان افزایش تعامل با کاربران و جلب توجه و بازدیدکنندگان است. وقتی کاربران در بخش کامنت‌ها یا نظرات سایت‌ها نظری را ارسال می‌کنند، ممکن است به همراه نظرشان یک لینک به سایت خود یا منبع مرتبط دیگری قرار دهند.

بسیاری از حوزه‌های کسب‌وکار، دارای دایرکتوری هستند که با درج اطلاعات خود در آن می‌توانید به سایت خود لینک بدهید و کاربران هدف خود را جذب کنید. دایرکتوری‌ها، سایت‌هایی هستند که اطلاعات کسب‌وکارهای مختلف را یک جا جمع می‌کنند و به کسانی که به دنبال آن هستند ارائه می‌دهند. هیچ‌گاه گمان نمیکردم که به این سطح از تنوع و خلاقیت در لینک سازی برسم و این را مدیون دوره لینک سازی خارجی هستم. با این حساب، دیگر به رگبار بستن لندینگ های سایت با بک لینک های مختلف دردی از شما دوا نمی کند. در عوض باید به سراغ استراتژی های لینک سازی جدید و پیچیده تری برویم یعنی هرچه می توانیم داستان لینک سازی را طبیعی تر جلوه دهیم برنده بازی هستیم. اما ساخت یک PBN ساده است اما کسب نتیجه خوب از آن سخت، برای همین در بخش پیشرفته و تخصصی لینک سازی قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که روش های سئو داخلی باید به درستی قبل از سئو خارجی انجام شود، همان طور که در مطالب قبلی هم توضیح داده شد بدون بهینه سازی داخل سایت، بهینه سازی خارجی نیز امکان پذیر نمی باشد. اگر محتوای سایت شما ضعیف باشد، سئو خارجی نمی تواند تأثیری که باید را داشته باشد. بحث سئو خارجی را نیز جدی بگیرید که عامل موفقیت بسیاری از سایت ها می باشد. برای بهبود یک سایت و بالا بردن رتبه آن در موتورهای جستجو باید همه فاکتورها را در نظر بگیریم و این کار فقط از این طریق انجام پذیراست که هر مدل بهینه سازی چه سئو داخلی و چه خارجی را انجام دهیم. این دو عامل به هم وابسته هستند و نمی توان یکی را بر دیگری ارجحیت داد.

به عنوان مثال وقت رباتی در یک صفحه از سایت شروع به خزش می کند ، وقتی به لینک داخلی می رسد ، رباتی دیگر را به آن لینک می فرستد تا آن صفحه نیز مورد بررسی قرار بگیرد. بدین ترتیب صفحات ، در نتایج موتور های جست و جو به درستی برای کاربران فهرست می شوند . لینکهای ورودی Backlinks به سایت شما یا همان بک لینک سازی کلاه سفید نیز تأثیرات زیادی در بهبود سئو وب سایت شما در گوگل و دیگر موتور های جستجو دارند.

این ویژگی باعث خواهد شد تا تاثیرگذاری لینک سازی از نوع خارجی سریع تر انجام شود. توجه داشته باشید که قبل از شروع لینک سازی، ابتدا سایت هایی که دارای اعتبار دامنه خوب هستند را جدا کرده و در آنها ثبت نام کنید. سعی کنید به سراغ سایت هایی که اعتبار دامنه آنها پایین است نروید زیرا تاثیر زیادی نخواهد داشت.

کلید اصلی برای انجام این کار تولید محتوای ارزشمند و افزایش مراحل بازاریابی سایت خود به چندین مرحله می باشد. مشخصا بعد از مدت زمانی که از آموزش لینک بیلدینگ استفاده کرده و شروع به لینک سازی در وبلاگ ها کردید، سود و مزایای مشخصی برای سایت و کسب و کار شما به وجود می آِید. در ادامه چند مورد از کلی ترین مزایای لینک سازی طبیعی را برای شما ارائه کرده ایم. بنابراین، تفاوت اصلی بین سئو خارجی و سئو داخلی در محدودۀ عملکرد آن‌ ها است.

  • از طرفی دیگر، لینک نوفالو برعکس لینک فالو است و از آن اعتباری به صفحه سایت شما منتقل نمیشود.
  • برندهای قوی قادر به جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان فعلی و افزایش فروش هستند.
  • همانطور که در وبسایت exposureninja نیز به آن اشاره شده است لینک سازی تنها بخشی از سئو خارجی را شامل می‌شود؛ البته تاثیر آن در رشد و افزایش ورودی‌های سایت نیز  قابل توجه است.
  • این کار به افزایش آگاهی از برند شما کمک می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم تا حتما لینک وب‌سایت خود را در پروفایل خود قرار دهید تا افراد را جذب کنید.

اما باید اطمینان حاصل کنید که لینک های دریافت شده مرتبط هستند و ارزش دارند. همین حالا در دوره آموزش لینک سازی خارجی ثبت نام کنید و خودتان را برای متخصص شدن در این حوزه آماده کنید. شما می توانید محتوای ویدئویی خود را در YouTube به اشتراک گذاشته و افراد را برای بازدید از وب سایت خود ترغیب کنید. به عنوان مثال، اگر دیدید سایتی از ویدئو شما در محتوای خود به عنوان یک منبع استفاد کرده است، می توانید درخواست بدهید تا به شما لینک بدهند.

روش‌های مختلف لینک سازی، آموزش ساخت بک لینک رایگان، نکات کلیدی و اصول لینک سازی خارجی و موارد دیگری را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. حتما توجه کنید که بک لینک‌های ساخت خود را به طور مرتب نظارت کنید و مطمئن شوید که تبدیل به لینک شکسته نشده‌اند و کاربران را به صفحه فرود مناسب هدایت می‌کنند. در نهایت، به یاد داشته باشید که لینک سازی خارجی به تنهایی نمی‌تواند بهبود رتبه سایت شما را تضمین کند، بلکه باید با روش‌های دیگر سئو مانند سئو داخلی و تکنیکال ترکیب شود. به عنوان مثال، اگر یک صفحه وب در شبکه های اجتماعی بسیار پرطرفدار شود و تعداد زیادی لینک به آن صفحه از سایر وب سایت ها برقرار شود، این سوشال سیگنال ‌ها و بک لینک‌ ها ممکن است باعث افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو شود.

علاوه بر بررسی این مورد، در ادامه اشاره کوچکی به تفاوت های لینک سازی داخلی و خارجی خواهیم داشت تا بیشتر به اهمیت link building پی ببرید. در این مقاله ما 12 استراتژی لینک سازی خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آموزش سئو را به صورت رایگان مطالعه کنید.

حساب کاربری شما در شبکه های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک و لینکدین، چندین فرصت مناسب برای جذب لینک را به وجود می آورد. این فرآیند شامل طراحی لوگو، نام، شعار، رسانه‌ های تبلیغاتی، استفاده از رویدادها و تجارب مشتری و سایر عوامل است که باعث شناسایی و تمایز برند در بازار می ‌شود. برندسازی به شرکت ‌ها کمک می‌ کند تا با افزایش شناخت و اعتبار بین مشتریان خود، رقابت قوی ‌تر در بازار داشته باشند. فعالیت در شبکه ‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام به منظور جذب ترافیک و افزایش شناخت برند استفاده می ‌شود. لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی و افزایش بازدید از طریق آن ها سرعت ایندکس مطالب شما را به شدت بالا میبرد. علاوه براین به برندینگ شما بسیار کمک میکند و یک راه عالی برای تقویت برندینگ است.

در نهایت، خرید بک لینک می‌تواند یک استراتژی موثر در بهبود SEO سایت شما باشد، اما توجه داشته باشید که این فقط یکی از عوامل موثر در بهینه‌سازی است و باید با سایر روش‌ها و عوامل مرتبط همراه شود. با توجه به کیفیت سایتی که از آن بک لینک دریافت می‌کنید و سایر عوامل، مزایای مختلفی برای سایت شما به ارمغان می‌آورد. هر چه بیشتر بک لینک‌های شما در سایت‌های با کیفیت و معتبر قرار گیرند، به بهبود جایگاه سایت شما در کلمات کلیدی رقابتی کمک بیشتری خواهید داشت. بسیاری از سایت ها منابع خود را به تعداد پست های خاص محدود می کنند و ممکن است از نظر سئو سایت دچار مشکل شوند.

این ویژگی به شما اجازه می ‌دهد تا تبلیغات خود را به دقت به مخاطبان مناسب نمایش دهید. اگرچه لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم تو رتبه بندی صفحات شما دخیل نیست، اما یکی از بهترین راه کارها برای افزایش بازدید و ترافیک است. سعی کنید در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، فیسبوک و پینترست فعالیت مستمر داشته باشید.

برای این که بتوانید جایگاه و رتبه خود را در بهترین جایگاه نتایج گوگل حفظ کنید، لازم است که به طور دائم آپدیت باشید و اطلاعات لازم و تحلیل‌های کارآمد مربوط به وب سایت‌های رقیب را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر رقبای قدیمی، روزانه بر تعداد وب سایت‌های رقیبِ جدید افزوده می‌شود؛ در نتیجه باید حواستان را جمع کنید و با کمک یک تیم حرفه‌ای جایگاهی که به زحمت به دست آورده‌اید را با تمام توان خود حفظ کنید. هدف اصلی تیم تخصصی تاپ وردپرس از آنالیز وب سایت شما این است که بتواند استراتژی درستی را ارائه کند.

وب سایت شما در واقع همان فروشگاه شماست و انجام خدمات سئو سایت می‌تواند از پیش آمدن چنین اتفاقی به خوبی جلوگیری کند. شما می‌توانید قبل از این که دیر شود وب سایت و محصولات و خدمات خود را در معرض دید قرار داده و با طی کردن مسیر جذب مشتری به صورت اصولی، میزان درآمد خود را روز به روز افزایش دهید. اگر می‌خواهید یک تکانی به سایت خود بدهید و گرد و غباری که سر و رویش را گرفته پاک کنید، شما به تدوین استراتژی محتوا نیاز دارید!

به زبان ساده، سئو خارجی به تمام فعالیت‌های مربوط به سئو گفته می‌شود که خارج از سایت ما انجام می‌شود. دریافت بک لینک، سوشال سیگنال، رپورتاژ آگهی و… بخشی از سئو خارجی سایت محسوب می‌شوند. لینک سازی زمانی تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت که شما در سایت های معتبر اقدام به لینک سازی و گرفتن بک لینک کنید. سایت های معتبر در واقع سایت هایی هستند که از آتوریتی خوبی برخوردار بوده و محتوای با کیفیت تولید می کنند.

سئو خارجی سایت نسبت به سئو داخلی سایت قدرت بیشتری دارد ولی شاید توجه و تمرکز به سئو خارجی سایت به جای اینکه به کاربران هدفمند وب سایت شما بیافزاید تنها بازدید کننده برایتان داشته باشد. بنابراین برای بهینه سازی درست و سئو اصولی می بایست در ابتدا بر سئو داخلی سایت متمرکز باشید زیرا زمانیکه سئو داخلی سایت را بخوبی به نتیجه برسانید سئو خارجی سایت را می توانید به خوبی مدیریت کنید و به نتیجه مطلوب برسید. نوشتن پست مهمان به معنای ارائه محتوایی باکیفیت برای وب‌سایتی دیگر با هدف دریافت بک لینک به وب‌سایت خود است. در این روش، شما به عنوان یک نویسنده، یک مطلب جذاب و باکیفیت برای وب‌سایت دیگری می‌نویسید و در این مطلب، به وب‌سایت خود لینک می‌دهید. برای نوشتن پست مهمان، ابتدا باید به دنبال وب‌سایت‌های مرتبط با حوزه فعالیت خود بگردید و سپس با ارسال درخواست به مدیر وب‌سایت، از او بخواهید که شما را به عنوان یک نویسنده مهمان برای وب‌سایتشان بپذیرند.

با افزایش تعداد لینکهای معتبر وبسایتتان (با استراتژی لینکسازی مناسب) می توانید با سرعت بیشتری رتبه های صفحات خود را در نتایج جستجوی کاربران افزایش هید. کیفیت و کمیت لینک های خارجی که در صفحه استفاده می کنید برای موتور جست و جو قابل اهمیت می باشد اضافه کردن لینک های قابل اطمینان و آموزنده و کاربردی به صفحات شما کمک خواهد کرد و اعتبار وب سایت را بهبود می بخشد . پیوند به سایت های دیگر تا زمانی که محتوای آن لینک ارزشمند باشد به رتبه سایت آسیبی نمی رساند . یک لینک خارجی زمانی ارزشمند می باشد که محتوای لینک شده کاربردی و آموزنده باشد همچنین رتبه بندی آن وب سایت خوب باشد .

در این مقاله آموزشی قصد داریم صفر تا صد اصول لینک سازی خارجی را با هم بررسی کنیم. قبل از تعریف دقیق لینک سازی داخلی و خارجی باید با انکر تکست anchor text آشنایی داشته باشید. به زبان ساده تر می توان گفت کلمات انتخاب شده و لینک شده را anchor text می گویند. کلماتی که به‌طور معمول در متن با تغییر رنگ همراه هستند و یا خطی به عنوان جلب توجه و مهم تر جلوه دادن کلمه زیر کلمه می افتد انکر تکست ها هستند و با کلیک کردن روی آن به صفحه ی جدیدی می رویم. شما با استفاده از خدمات مشاوره سئو  تاپ وردپرس، می‌توانید یک پلن سه ماهه درست و اصولی دریافت کنید.

لینک‌های outbound اغلب برای تأمین منابع یا اطلاعات اضافی به مخاطبان شما یا استناد به منابع محتوای نوشته شده، استفاده می‌شود. این لینک‌ها می‌توانند در ایجاد اعتبار برای وب‌سایت شما و همچنین ایجاد یک تجربه کاربری مثبت با ارائه اطلاعات ارزشمند به بازدیدکنندگان شما مفید باشند. سئو بدون لینک سازی خارجی ممکن نیست ، اما همیشه بر این تاکید داشتیم که خرید تعداد زیادی رپورتاژ با هزینه های چند صد میلیون تومانی سئو نیست ، بهینه سازی و کاهش هزینه ها و پلن های لینک سازی ارزان را با سفارش لینک سازی خارجی ما تجربه کنید . میدانید که بعضی از صفحات سایت، علاوه بر کلمه کلیدی اصلی، چند کلمه کلیدی فرعی هم دارند. بعضی از وبمستران برای اینکه آن صفحه با تمامی کلمات کلیدی در نتایج سئو شود، در یک مقاله یا صفحه، همزمان و در قسمت های مختلف، با چند کلمه کلیدی به صفحه هدفشان لینک داخلی میدهند.

در گذشته مرسوم بود که انکر تکست را دقیقا کلمه کلیدی می گذاشتند و آن را به صفحه مورد نظر لینک می کردند و نتایج خوبی نیز کسب می شد. اما امروزه و با توجه به پیشرفته تر شدن الگوریتم های گوگل به هیچ عنوان نباید چنین کاری انجام داد. بک لینک ها باید از وب سایت ها و منابع قابل اعتماد و معتبر برای موتور های جستجو، دریافت و یا ساخته شوند. منابع خبری، وب سایت های دانشگاهی، وب سایت های تخصصی، شبکه های PBN استاندارد و مجلات آنلاین به طور کلی منابع معتبری هستند. به طور کلی هدف هر ابزار آنالیز بک ‌لینک این است که کلمات کلیدی، لینک‌ها و اعتبار سایت‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها لینک بگیرید را به شما ارائه کند.

بنابراین لینک سازی خارجی در سایت های مرتبط و مفید را از نظر دور ندارید. با ساخت لینک ها برای یک سایت می توان آنرا به عنوان سایتی مهم در نظر گوگل جلوه داد. گوگل با استفاده از لینک های داده شده به یک صفحه به میزان اهمیت آن صفحه پی می برد، با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی می توانید به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کمک کنید. تحقیق کلمات کلیدی در خدمات سئو تنها روش اصولی بوده که می‌توان با استفاده از آن متوجه شد کاربران هدف در موتورهای جست‌وجو به دنبال چه هستند.

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما